Klantenservice TelcomStore.NL

Veel gestelde vragen

Lees hier antwoorden op de meest gestelde vragen. Neem contact met ons op als u vraag er niet bij staat.

Waar kan ik de status van mijn bestelling bekijken

Producten worden bij ons indien voor 23:59 besteld op werkdagen de volgende dag afgeleverd met uitzondering op feestdagen en weekenden. Zodra uw bestelling aangeboden is bij onze bezorg service ontvangt u van ons een track en trace code waarmee u de bestelling kunt volgen. Tevens kunt u hier de status van u bestellingen bekijken.

Verzendkosten

U betaalt bij ons geen verzendkosten

Waarom is TelcomStore.NL goedkoper

Doordat TelcomStore.NL een breed netwerk van internationale leveranciers kent door onze jaren ervaring in de zakelijke telecom branche kennen wij onze weg van inkopen, tevens door groot in te kopen zorgen wij ervoor dat wij goede inkoopprijzen hebben, dit resulteert in een aantrekkelijke markt prijs voor de consument wij hanteren lage marges zodat de consument het meeste profiteert van de kortingen die wij krijgen.

Bedenktijd producten.

U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. U heeft vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden.  Het product kan alleen ongebruikt en,  indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.

Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening.

Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren.

Tevens kunt u gebruik maken van het modelformulier.

Garantie op mijn product

Jazeker, u heeft garantie op al onze producten, bekijk de garantievoorwaarden bij garantie.

Margeregeling & Btw Regeling

Prijzen zijn inclusief btw en thuiskopieheffing, alle , Premium producten worden verkocht onder de margeregeling mits van toepassing, indien niet van toepassing dan worden deze producten verkocht onder de normale btw regeling. Bij de margeregeling kan er geen btw terug gevorderd worden.

Wat zit er in de doos bij de Premium modellen

Inhoud Premium Apple Doos.

TelcomStore.NL leverd alleen originele accessoires en om deze reden ivm de scherpe prijs van de telefoon leveren wij geen oortjes of audiojack dit omdat we dan concessies zouden moeten doen in imitatie en dat gaat tegen onze richtlijnen. Uit onderzoek is gebleken dat wij als enige partij originele accessoires bij de toestellen leveren.

  • Oplader Kabel (Origineel)
  • Oplader Stekker (Origineel)
  • Sim Pin
  • Originele Premium-Refurbished iPhone (Beter dan A,B en C Refurbished
Premium / Keurmerk / Certificering

Premium / Keurmerk / Certificering

Premium-Refurbished toestellen van TelcomStore.NL komen voort uit geannuleerde orders, RMA (retourneren met autorisatie, binnen 14 dagen/ongebruikt) en voorraad/ fabrieksoverschotten.

Reguliere Refurbished toestellen worden geclassificeerd in A,B en C gradaties. TelcomStore.NL biedt deze kwaliteit niet aan wij bieden alleen de hoogste gradatie aan in de markt namelijk Premium, Hierbij is geen sprake van reparatie toestellen. Onze toestellen zijn volledig in nieuwstaat zonder enkele gebruikerssporen, het enige verschil dat uw merkt is in uw portemonnee!

Kiezen voor onze Premium toestellen is een betere keuze dan reguliere Refurbished waarom ? simpelweg omdat al onze toestellen volledig origineel zijn en geen reparatie of renovatie hebben gehad om het toestel weer goed te krijgen, Premium is volledig origineel en verdient als enige de term (Zo goed als Nieuw), wij leggen uw nader uit welke controle onze toestellen krijgen ondanks nieuwstaat.

Er zijn vele componenten in een moderne smartphone of tablet. De geautomatiseerde apparaat diagnose scant de functionaliteit, capaciteit en staat van alle apparaten, ongeacht dat onze toestellen geen reparatieverleden hebben worden ze uitgebreid getest op meer dan 50 punten.

Wij gebruiken de meest vertrouwde mobiele apparaat certificeringssoftware op de markt.

Gecertificeerde apparaten hebben allemaal een eigen unieke certificatierapport/keurmerk.

Een certificering verzekert zowel de koper als de verkoper dat het mobiele apparaat in 100% werkende staat is.

Nadat het apparaat gecertificeerd is, kunnen zowel kopers als verkopers transacties aangaan met vertrouwen dat het apparaat is geïnspecteerd en een onafhankelijke certificering van derden heeft doorstaan.

Zie voorbeeld rapport waarin getoond wordt dat het toestel volledig origineel is zoals deze vanuit de fabriek afkomstig kwam, hier is niet aan gesleuteld/gerenoveerd wat bij een Refurbished toestel wel altijd het geval is, uw ziet tevens dat in de voorbeeld deze iPhone Xr maar 3x opgeladen is geweest en een batterijconditie heeft van 100% !! en samengevat een testscore heeft van 100 *****

Premium Refurbished

Bij TelcomStore.NL vind je Premium Refurbished toestellen voor elke budget. Onze toestellen zijn grondig getest, en gecontroleerd op meer dan 50 technische aspecten en voorzien van een officiële kwaliteit certificaat Premium Refurbished heeft geen reparatie verleden zoals bij reguliere Refurbished dit zijn dus ook echt zo goed als nieuwe iPhones, Wij bieden dan ook al onze toestellen aan met twee jaar garantie en uw kunt onze toestellen 14 dagen uitproberen wel zo makkelijk. TelcomStore.NL garandeert kwaliteit, zekerheid en garantie. Kortom de kwaliteit zoals nieuw tegen een voordelige prijs.

Indien u vraag hier niet tussen staat kunt u ons bereiken via de mogelijkheden op onze contactpagina.

Bestelling, Betaling, Bezorging

Bestelling
Op het moment dat u uw bestelling heeft geplaatst gaan wij aan de slag om deze zo snel mogelijk bij u te bezorgen. U ontvangt een bevestigingsmail met de voortgang van uw bestelling,  maar uw kunt ook terecht op ‘Mijn TelcomStore.NL‘ hier wordt u op de hoogte gehouden van de status van uw bestelling.

Betaling
Wij bieden de volgende betalingsmogelijkheden aan: iDeal, PayPal, Visa, Mastercard, Bancontact, AfterPay

Bezorging – Verzending via pakketpost
Aankopen die niet door de brievenbus passen versturen wij per pakketpost. U ontvangt via e-mail een trackingcode waarmee u de zending kunt volgen. Bent u niet thuis, dan wordt deze afgeleverd bij de buren of meegenomen voor bezorging op een later tijdstip. De pakketbezorger zal u hierover informeren. Heeft u vragen over deze verzendmethode, de updates die u ontvangt of andere zaken omtrent de levering van uw bestelling, neem dan contact met ons op.

Verzending via brievenbuspost
Klein verpakking zullen grotendeels per brievenbuspost verstuurd worden. Het voordeel hiervan is dat u niet thuis hoeft te zijn voor de bezorging. Het spreekt voor zich dat wij hier geen trackingcode voor hebben. Brievenbuspost komt binnen Nederland doorgaans de volgende dag binnen en post naar België is doorgaans 2 a 3 dagen onderweg. Het komt soms voor dat bestellingen vertraagd worden afgeleverd. Mocht uw bestelling na 5 werkdagen nog niet zijn afgeleverd of heeft u vragen over deze verzendmethode, neem dan contact met ons op.

Afhalen

Afhalen is bij ons alleen mogelijk indien uw hier tijdens het bestel proces bij notities een melding van hebt gemaakt er zal dan na afronding van uw bestelling contact met uw opgenomen worden om een afspraak te maken voor het ophalen van uw product reden waarom wij niet gekozen hebben om standaard afhaal als optie aan te bieden is omdat wij landelijk verzenden vanuit meerdere locaties, onze klantenservice medewerker zal uw inplannen voor het ophalen van uw product dit kan doorgaans binnen 1 werkdag.

Voorraad

De voorraadstatus van het product

TelcomStore.NL levert alleen uit voorraad de status hiervan kunt u terugvinden bij onze producten. Indien een product wegens succes is uitverkocht staat de vermelding ‘uitverkocht’ aangegeven. U kunt doormiddel van onze contactformulier een pre-order plaatsen. Bij producten die niet op voorraad zijn bedraagt de levertijd doorgaans 1 tot 2 werkdagen, deze zullen aangeduid worden als uitverkocht.

Garantie en Retour

Bedenk termijn en Retour Online aankoop

Uw heeft als klant bij TelcomStore.NL het recht om uw product binnen 14 dagen na aflevering zonder opgave van reden te retourneren het enige wat uw dient te doen is contact op te nemen met onze klantenservice en uw retour aan te melden. Dit doet uw door te mailen naar info@telcomstore.nl Vervolgens heeft uw nog 14 dagen de tijd om uw bestelling af te geven bij een PostNL pakket punt bij uw in de buurt https://www.postnl.nl/locatiewijzer#/?productid=23&productpanel=postoffice.  Nadat u contact heeft gehad met onze klantenservice ontvangt u een e-mail de retourinstructies en een verzendetiket. Het verzendetiket kun je printen en vervolgens op de verpakking plakken. Om beschadigingen te voorkomen tijdens transport dient het product in een verzenddoos te worden verstuurd. Wij dragen zorg voor de verzekering van uw retour doormiddel van een door ons aangeleverde label. De kosten zijn echter wel voor rekening van de klant, indien uw de retour zelf wenst te regelen of langs wilt brengen staat uw hier vrij toe dit te doen.

Bij een defect product binnen de gestelde wettelijke zicht/bedenk termijn van 14 dagen of bij een ontvangen defecte product betalen wij de retourkosten, na de zicht/bedenktermijn zijn de retourkosten voor de koper.  De verzenddoos dient voorzien te zijn van een verzendetiket waarnaar u het pakketje kunt laten inscannen bij een PostNL-locatie bij u in de buurt. U ontvangt van PostNL-Locatie ontvangt u een verzendbewijs van de baliemedewerker, wij adviseren deze goed te bewaren!

De door ons aangeleverde retourlabel is inclusief verzekering, uw bent zelf verantwoordelijk voor enige vorm van verlies, beschadiging, diefstal tijdens transport naar ons.

Het spreekt voor zich dat alle geretourneerde artikelen compleet en inclusief oorspronkelijke verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) dienden te zijn. Als het product beschadigd of niet compleet wordt geretourneerd, kan het zijn dat wij hier kosten voor in rekening brengen. In dat geval zal in overleg met de klant worden bepaald of het product voor een gedeeltelijke restitutie in aanmerking komt. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Het retouradres
U kunt het volgende adres gebruiken om product te retourneren:

TelcomStore.NL
Berkelse Poort 95
2651 JX Berkel en Rodenrijs

Uitzonderingen
Er zijn een aantal producten die wij om hygiënische reden moeten uitsluiten van deze retourgarantie. Zo kunnen wij headsets, tempered glass, en gesealde verpakkingen niet terugnemen als de verzegeling is verbroken deze laatst genoemde producten kunnen alleen voor volledige restitutie van het aankoopbedrag in aanmerking komen, indien deze ongeopend retour komen.

Sommige reparaties moeten wij uitsluiten van garantie omdat Apple deze zelf uitsluit in de fabrieksgarantie of te wel alleen gedekt wordt binnen de beperkte garantie voorwaarden en of tijd, deze vallen onder een beperkte garantietermijn van 6 maanden, dit is het geval bij u2 chips ic chips, en andere chips die los kunnen komen, deze problemen kunnen beide optreden na een val van een toestel of meerdere malen door vallen en of te lang aan te lader houden waardoor de chips heet worden en los komen te zitten, tevens is het mogelijk dat er bij buiging (in broekzak) de chips vooral de ic los komt en de u2 chip bij te hoge of verkeerde piek stroom, wij kunnen deze reparaties wel uitvoeren tegen kostprijs.

Hoelang is de garantietermijn? (Consumenten)

Bij TelcomStore.NL bent u verzekerd van een Carry in garantie van 2 jaar op Premium telefoons en Nieuwe telefoons en alle overige producten, sommige producten hebben een garantie termijn van 1 jaar dit omdat de fabriek dit voorschrijft dit is bij het product aangegeven staat het er niet bij vraag er gerust om en wij kijken het na. Onderdelen en accessoires waar de gebruikswijze invloed heeft op de slijtage leveren wij met een beperkte garantie van 6 maanden. Hieronder vallen: accu, laadconnector, hoofdtelefoonaansluiting, touchscreen en accessoires.

Zakelijke Kopers (B2B)

Op b2b aankopen leveren wij een garantie van 1 maand, de b2b klant leverd vervolgens de wettelijke/normale garantie aan de eindgebruiker/consument. Bij eventuele Branded verkoop met de TelcomStore.NL merk kunnen er andere en of wel langere garantie termijnen besproken worden, dit is maatwerk neem hiervoor contact op met uw Accountmanager en of de zakelijke klantenservice.

Onder onze garantie zijn de onderstaande punten niet inbegrepen:

  • Beschadigingen die zijn ontstaan door val-, druk-, stoot-, gebruik- of vochtschade, al onze toestellen zijn voorzien van originele water indicatoren die verkleuren bij contact met water.
  • Schade die is veroorzaakt door kortsluiting van buitenaf.
  • Schade die is ontstaan aan de hoofdtelefoonaansluiting en laadconnector door stof / zand.
  • Vervanging van batterijen met een capaciteit van meer dan 80%.
  • Is jouw device door een derde partij geopend, dan vervalt de garantie volledig.
  • Het gebruik van producten die origineel niet bij het product horen.
  • Producten die worden voorzien van niet-originele software.
  • Stof of Vocht in het toestel.
  • Home button iPhone 7/8 en Plus niet mogelijk te vervangen daarom kunnen we hier geen garantie op geven.
  • Gebogen toestellen
  • Er wordt géén garantie gegeven op de waterdichtheid van de iPhone 7/8/X/Xs/Xs Max/Xr (Plus) toestellen.
  • De iPhone,s hebben allemaal een IP67 en de Xs en Xs Max een IP68-certificaat. Dit betekent dat het toestel (spat)waterbestendig is. In theorie kan de iPhone maximaal een half uur – onder water overleven tot één meter diep en de xs en xs max 2 meter. Echter, dit is getest in een gecontroleerde omgeving onder de meest ideale omstandigheden. Het is dus allesbehalve verstandig om zelf de proef op de som te nemen. Daarnaast valt waterschade zowel bij Apple als bij TelcomStore.NL niet binnen de garantie, *Apple waarschuwt bovendien dat de waterbestendigheid bij alle toestellen na verloop afneemt als gevolg van normale slijtage.
  • Garantie buiten de 2 jaar

Maak voor het verzenden van uw toestel indien mogelijk een back-up van je bestanden en verwijder alle wachtwoorden en codes van het toestel dit geldt ook voor alle iCloud wachtwoorden en find my iPhone, indien wij toch een toestel retour krijgen met wachtwoorden zal uw retour aanvraag direct geannuleerd worden en retour gestuurd alle bijkomende kosten zijn voor rekening van de klant.

Indien uw een defecte toestel heeft wat ontstaan is door eigen toe doen kunnen wij deze voor uw repareren tegen een gunstige tarief, dit geldt alleen voor toestellen die bij ons gekocht zijn.

LET OP:

Indien wij een toestel retour gestuurd krijgen die schade heeft wat door eigen toedoen is ontstaan, of helemaal geen schade geconstateerd wordt zijn wij genoodzaakt onderzoeks- en verzendkosten in rekening te brengen. Deze kosten bedragen €39,00 incl. btw. Voordat wij de telefoon aan u retour sturen zullen deze kosten moeten worden voldaan.

Instructies voor verwijdering iCloud:

  1. Ga naar instellingen op uw iPhone
  2. Scroll naar beneden en tik op iCloud
  3. Scroll nu helemaal naar beneden en tik op log uit 
  4. Voer uw wachtwoord in en tik op log uit

Nu dient er een Apple logo te verschijnen met een balkje indien dit gebeurd is het iCloud-account succesvol verwijderd van uw Toestel.

Indien uw om een reden niet kunt inloggen op uw huidige iPhone dan kunt u via deze pagina uw iCloud verwijderen van het toestel of bekijken of uw een iCloud ingesteld heeft, https://www.icloud.com/

Instructies voor verwijderen google account:

Wanneer u een account verwijdert van uw apparaat, worden alle aan dat account gekoppelde gegevens verwijderd. Hieronder vallen alle e-mails, contacten en instellingen.

  1. Open de app Instellingen op uw apparaat.
  2. Tik op Accounts. Als u Accounts niet ziet, tikt u op Gebruikers en accounts.
  3. Tik op het account dat u wilt verwijderen  Account verwijderen.
  4. Als dit het enige Google-account op het apparaat is, moet u uit beveiligingsoverwegingen het patroon, de pincode of het wachtwoord van uw apparaat opgeven.

Hoe kan ik mijn product(en) terugsturen tijdens de garantieperiode?

Indien er binnen 2 jaar na de levering van het product een probleem voordoet, neem dan contact op via e-mail info@telcomstore.nl Wij zullen eerst proberen om het probleem op afstand te verhelpen door middel van telefonische ondersteuning. Mocht de telefonische ondersteuning niet het gewenste resultaat hebben dan zullen er andere stappen genomen worden om het probleem te verhelpen,  dit kan zijn dat er onderzoek nodig is door een product expert die onderzoekt of het defecte toestel kan worden gerepareerd, mocht dit niet (op korte termijn) mogelijk zijn dan zullen we een vervangend product leveren. Ontbinding van de overeenkomst is uitsluitend mogelijk binnen de gestelde bedenktermijn, hierna zal uw klacht behandeld worden onder de garantie voorwaarden zoals beschreven onder garantie voorwaarden.

De garantie is een Carry in Garantie dit houdt in dat u zelf verantwoordelijk bent dat het product wat u retourneert in de garantie periode na de bedenktermijn bij ons terecht komt voor eventuele vervanging of reparatie u kunt na contact met onze klantenservice het product verzenden of afgeven  bij een van onze drop-off  die u ontvangt van onze klantenservice, alle kosten voor retour dient u zelf te voldoen en u bent zelf verantwoordelijk voor eventueel verlies, schade of diefstal tijdens verzending, het verzendetiket bij vervanging/reparatie ontvangt u van ons.

Klachten
Heeft u een klacht over een product of over onze dienstverlening?  Wij willen graag van u leren. Onze klantenservice is op werkdagen telefonisch bereikbaar van 9:00 tot 18:00 buiten kantoortijden tot 22:00 per mail of WhatsApp.

Oplossingstermijn
Onze helpdesk is op werkdagen bereikbaar tussen 09:00 en 22:00. Telefonisch kan doorgaans direct een oplossing worden geboden, en via mail proberen wij binnen 3 uur te reageren. Mocht het probleem niet direct op te lossen zijn, dan doen we onze uiterste best om maar in ieder geval binnen 48 uur op werkdagen na melding van de klacht een oplossing voor u te hebben.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op (http://ec.europa.eu/odr .) Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Onze bedrijfsgegevens zijn:

TelcomStore.NL

Berkelse Poort 95

2651 JX  Berkel en Rodenrijs

010 304 60 76

info@telcomstore.nl

KVK: 71092110

BTW: NL001791323B51

Menu